Uttagning av ägg!

Inatt vi 01 åkte jag och William mot Sthlm igen, men denna gång för att plocka ut ägg.

Ungefär en timme innan jag skulle in dit så fick jag några tabletter med bland annat lugnande, och så fick både jag och William byta om till sjukhuskläder.


Efter det så gick vi in i ett rum för att plocka ut ägg då.
Läkaren hedde först på lite lokalbedövning och jag fick lugnande/smärtstillande direkt i armen.

Det hjälpte inte jättemycket kände jag (men det kanske hade varit ännu värre utan, vad vet jag) han hedde iallafall in en ultraljudsstav med en nål på och typ "sög" ut vätska och ägg från äggblåsorna. 
Det var det oskönaste jag vart med om (typ efter att jag slog ut framtänderna som liten)
13 stycken ägg fick dom ut, jag tror att det var ett väldigt bra antal!

Dom skulle sen befrukta äggen och sen försöka frysa in dom den 5 dagen, så vi kommer få post hem om någon vecka med svar på hur många ägg dom lyckades frysa in.

Jag blev ganska dålig av det dom gav mig, plus att jag fick ganska ont, så jag höll på att spy/svimma inne på toaletten en stund efter.
Det var inte askul, men jag fick en alvedon och sov en stund, så vart det bra nog att vi kunde åka hem igen!


Fick också världens absolut snyggaste nättrosor! (Eller kanske inte)

Kram

IVF, MRKH | |
Upp