Ägguttag

Hejsan

Nu har vi varit och tagit ut ägg!
Vi kom in på kliniken ungefär halv 8, vi skulle vara där 8. Så blev vi insläppta direkt och visad till vårt "rum". Där fick vi byta om till sjukhuskläder och jag la mig och sov en sväng.



Jag hade ganska ont i magen, eller typ ett tryck längst ner i magen.
En av sköterskorna kom in och så fick jag gå och kissa, och sen in i ägguttagningsrummet.
Jag fick lägga mig till rätta och William fick sitta på en stol bredvid.
Sen fick jag lokalbedövning och smärtlindrande/lugnande i armen.

Jäklar vad det snurrade till direkt när det började verka! Och så blev jag tung och varm i kroppen, MEN jag tyckte inte den tog bort jättemycket av smärtan, för JÄKLAR vad ont det gjorde, det bara rann tårar!

Men sen så var det klart och vi fick gå in på rummet och vila en stund, sen kom sköterskan in med mackor och saft och berättade hur många ägg dom fick ut.
Hon sa att det inte var så konstigt att jag hade haft ont/tryck i magen, för dom fick ut 30 ägg!!

På rummet så höll jag på att svimma och spy för jag hade ont i magen och blev så dålig när medicinen gick ur kroppen, men det gick bra.

Sen var det bara att åka hem igen!
Jag har ganska ont i magen fortfarande, men det där var ju förhoppningsvis sista gången vi behövde göra det där också!

Nu är det bara att vänta på operation tror jag!

Kram

IVF, MRKH | |
#1 - - Helena:

Men wow, vad många ägg! Hoppas verkligen inte du behöver ta ut fler❤️

Svar: Nej det behöver vi inte, för nu har vi 18st infrysta!❤
matildatina.blogg.se

#2 - - Anonym:

När är operationen beräknad till? Tror du det blir i år?

Svar: i November blir det operation😊
matildatina.blogg.se

#3 - - Anonym:

Vad bra😊..
Är du den sista i din grupp?

Svar: Det vet jag faktiskt inte😊
matildatina.blogg.se

#4 - - Brummelisa :

Vad spännande.. håller tummarna att det går bra😊. Är ni många kvar som skall göra?

Svar: jag vet bara att jag och en till tjej ska opereras samma helg, men om det är fler efter det vet jag inte😊
matildatina.blogg.se

Upp