IVF

Igår var ju jag och William i Stockholm för att prata om IVF, vi åkte runt 5 på morgonen och kom hem igen vid 10 på kvällen.

När vi var där så berättade dom hur IVF går till och så fick jag även hämta ut alla sprutor.
Jag ska börja ta sprutor på Tisdag, så dom berättade och visade hur man tar dom själv.

Då kommer jag ta två olika sprutor, en som stimulerar äggstockarna så att dom producerar massa ägg, och en för att förhindra att jag ska få ägglossning. 
Som jag har förstått det så gör den sprutan som förhindrar ägglossning att jag försätts i typ tillfälligt klimakterie, haha!

Jag ska ju börja på Tisdag och sen efter ungefär en vecka så måste jag åka ner till Sthlm för ultraljud, och typ se så äggen växer som dom ska, och om jag måste minska/öka hormonerna.
Sen går det ungefär en halv vecka så kommer jag och William åka ner igen för att plocka ut ägg, och då innan vi åker hem så kommer dom även berätta hur många ägg dom fick ut.
Är det mindre än 8 st så kommer vi få göra om proceduren igen.

Sen så ska jag starta igång första vaccinomgången nästa vecka också!
För om allt går som det ska och jag får göra operationen till hösten så kommer jag ju måsta äta ganska starka mediciner, bland annat immundämpande. 
Och om jag då ska äta det så måste jag vaccineras för till exempel mässling och HPV.

Så jag får uppdatera om hur mitt humör blir med hormonsprutor, jag som inte ens är van med mens och hela den proceduren liksom!

Kram



IVF, MRKH | |
Upp