Vi har kommit med i studien

Hejsan

Jag och William har kommit med i en studie om livmodertransplantation, på Sahlgrenska i Göteborg.
Dom har haft en sån här studie förut, där världens första barn i transplanterad livmoder föddes 2014 tror jag.
Och nu kom vi med i deras andra studie där urtagningen av livmoder är robotassisterad .

Innan jul så fick vi komma ner rill Gbg för ett informationsmöte och lite prover för att kanske få vara med i studien.
Så fick jag mail om att dom ville fortsätta med oss, så då bokade dom in oss för ett till informationsmöte och lite fler prover, den 1 Mars var vi dit. 

Dom fyllde 17 rör med olika blodprover!

Nu är vi hemma och väntar på provresultat, om vi får fortsätta vara med i studien.

Dom ringde även och bokade in tid för att börja med IVF nu i slutet av Mars också!
Jag har för mig att dom ville starta den processen så tidigt som möjligt, så vi hinner få ut så många ägg som det är sagt.

Och då förhoppningsvis om allt går enligt planerna så blir det operation till hösten!

Kram







Allmänt, MRKH | |
Upp